Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Andet logo? - ikke tale om! (13-01-2009 16:09:23)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl
Det var også bare for at sætte sagen på spidsen, det blev nævnt.

------------

Mange af de "gamle", der har oplevet krigen, beretter i øvrigt kun om hvilke kvaler det gav i dagligdagen at varer var rationerede, for for de flestes vedkommende så var de dengang af den mening at de såkaldte "frihedskæmpere" var årsagen til at deres hverdag ikke blev så enkel og ligetil, som de kunne ønske.
Det er først da krigsheldet vendte at mange af disse fik øjnene op for modstandskampens element og derefter begyndte at støtte denne (nogle i øvrigt mere af navn end af gavn). Det skal vi jo ej heller glemme.
Tabstallene for DK var, set i WW2-global sammenhæng, forsvindende lille, og som jeg nævnte det dengang, så er der ikke spredt krigskirkegårde over det ganske danske land, som tilfældet er det for mange af de øvrige omkringliggende nationer.
Danmark blev dengang af tyskerne faktisk betegnet som "ferieland" for de tyske og østrigske soldater, der var så heldige at skulle "slås" heroppe, og de var glade for det danske folk.
Det er måske netop fordi vi slap så fandens let fra løjernes omfang, at vi i dag ikke kan udvise ærbødighed nok overfor vores allierede lande, som måtte slås for den frihed, som vi i dag tager for givet.

For mit vedkommende har det intet at gøre med at "komme over krigens rædsler og glemme at det skete eller om at være ligeglad med Jonny Hansens benyttelse af samme til hans Radiostation", som nogle her i tådene har skrevet - det er et spørgsmål om simpel moral. I øvrigt er han og hans lige mere berettiget til at benytte logoet end dl-rk er det, da deres sammenkædningønske er på sin rette plads.

------------

Jeg er, som det jo nok ganske tydeligt fremgår af mine indlæg, imod at benytte dette for mit vedkommende i LR sammenhæng intetsigende logo som klublogo for en dansk raceren terrænbilsklub, selv om det da er nydeligt nok og grundideen ifølge kilder er et symbol på "udelængsel, sol, palmer og eventyr i det mystiske sydlige fremmede" eller noge lignende bla bla s...... - jeg længes da også efter sol og varme, bastskørter og softdrinks samt palmer skygge hver evige kolde og fugtige vinter herhjemme, når sneens glæder svigter - men derfra til at starte en klub med et "drømmelogo" - nej.
Det var ligesom også det Ole May prøvede på at henvise til - læs hans indlæg et eller andet sted langt ovenfor.

Jeg, for mit vedkommende, kan ikke se formålet i at logoet ved simpel forveksling kan blive sammenkædet med disse ovenfor nævnte meget kedelige begivenheder i verdenshistorien, da det er en direkte tro spejlet kopi af det oprindelige fra 1943-45 - endda med samme antal palmegrene på hver side af stammen, hvilket jeg har påvist via nogle tydelige billeder.
Der er ligesom noget der hedder moral og etik, som jeg mener er blevet skippet i forløbet.

Men - igen, det er jo min mening og jeg kan jo bare sløjfe mit forhold til klubpalmen, hvis jeg er så meget imod symbolets forvekslingspotientiale, ved f.eks. at pille det af kareten - men det fjerner jo ikke den dårlige smag, som logoet efterlader i nogles verdensbillede, når de ser det.

MVH
Stefan

PS - min bedstefar var i øvrigt østrigsk soldat under WW2 - og faldt på slagmarken et sted i det cemtrale Europa.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "viskerblad"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.