sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (20-01-2009 10:35:33)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj
Hej Eric.
Nu tager det jo kun ca. en halv time at "pille" ved pumpen på en 300Tdi. Bare spørg LR-parts om det. De er eksperterne i det. Jeg vil skyde på, at du kan hente en effektforøgelse på 25% ved at modificere pumpen. Du kan enten spørge LR-parts eller finde guiden på nettet. Denne pumpe sidder i mange biler.
Hvis det skal være helt fint og især hvis du ikke vil have at bilen oser for meget, så sæt også en stor intercooler på. Hvis du vil have bilen til at yde mere, så skal motoren have mere brændstof ved at modificere pumpen og evt. større intercooler. Nu er det så at KN-filter (eller lignende) og free flow kommer ind i billedet. Det er nemlig sådan at bilen skal kunne trække luft nok og også kunne komme af med det, hvis du giver motoren mere brændstof; men så kan du også godt regne med at få masser af kræfter. Du skal sørge for at din motor er i orden, ellers står den af.
MVH Jakob E S - der ikke har pillet ved pumpen. Jeg har kun Free flow udstødning og KN filter. Det skyldes at jeg ville have en rustfri udstødning og så var den free flow. Den rasler dog ikke. KN filteret kom på fordi så havde jeg det hvis jeg ville rode med maskineriet. Det er rigtigt at det ikke giver særlig meget alene. Jeg vil dog aldrig køre med KN filter, hvis jeg igen skal ud at køre i ørken eller meget grusvej der støver.