Differentialer (05-02-2003 19:09:20)
Michael Intile
Hvordan pokker virker de der differentialer. Så vidt jeg forstår sidder der tre diff. - et på forakslen, et på bagakslen og et imellem. Diff. bevirker at bilen trækker på det mindst belastede hjul, vil det så sige at når man kører normalt vil den kun trække på eet hjul, enten et forhjul eller et baghjul og når man så "locker diff. (det er jo centerdiff. man locker) så trækker den både på et forhjul og et baghjul - er det sådan det hænger sammen?
Hvis det er sådan, hvad er så problemet med bremsetesten på synshallen - der vil centerdiff. jo sørge for at baghjulene ikke løber med rundt fordi de er mest belastede - eller er der et eller andet jeg har misforstået?
Når man læser i instruktionsbogen vedr . "towing" står der at man skal afmontere en kardan - hvorfor det, er det fordi at med "towing" mener man sådan en anordning på den trækkende (slæbende) bil, hvor forhjulene bliver fikseret i to rektangulære rammer (og så sker der det samme som ved bremsetesten i synshallen - som jeg så stadig ikke kan forstå). Jeg har en Defender fra 95.
Ja - det er store ting vi går og tumler med her i Vanløse (-:
Mvh. Michael