Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Start af 2,5 TD igen igen! (28-01-2009 12:33:34)
Jan Kjerbye
Hvis dieselen kan trække tilbage i tanken så skal der komme luft et sted fra der kan "erstatte" dieselen i slangerne.

Tyngdekraften er ikke stærk nok til at trække undertryk i slangerne.

Så jo.. en kontraventil vil nok afhjælpe symptomet men ikke reelt løse problemet.

Hvis du ikke gider rode med fejlfinding, så prøv at skifte slanger til helt nye, skift slangeklemmer (brug fuldspænde udgaven ikke deder lavsige haveslangemodeller), skift filter (altid godt og skader ikke).

Når du har skiftet og tjekket at alt er tæt fra pumpe til filter og fra filter til tank så få lige tjekket dyseåbningstryk og at pumpetimingen passer til.

Derefter.. jaeh.. så skal der måske kigges lidt på den anden side af pumpen.. returløb.. dyserør (er de spændt i korrekt moment? Passer de lige på pumpen eller er de blevet bukket lidt? Og er det helt skidt stadig kan det være at pumpen har en lille utæthed i en af pakningerne.. det kan man også slev skifte hvis man har modet på det.

Prøv lige at tjek/skift alle forbindelser foran pumpen.. og NÅR du er igang.. (med mindre din tank er HELT ny og ren) så blæs tilbage med trykluft forsigtigt fra filteret og til tanken og tøm så tanken og skyld den ud at par gange.. så er snask i tanken og hurtigere filterstop (og dårligt tilførsel)elimineret.

Altsammen nemt og til at gå til og billigt i dele, men sviner lidt og tager lidt tid.. gummihandsker og en weekend til overs ville passe meget godt til projektet :)

God Vind!

mvh

Jan
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "lygteglas"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.