Hvis man tager udgangs punkt i at din Range Rover "måske" er original konfiguration, bør der være en som Michal nævner, LT95 gearkasse monteret (manual,4 speed), det kunne jo tænkes at den er modificeret og at der er monteret noget helt andet ?. Det er nok bedst du verificerer hvilken gearkasse der er monteret, da det har afgørende betydning for valget af smøreolie på gearkassen.
Det kunne meget vel blive starten på en ny "religionskrig", når debatten falder på smøreolier. Meget på samme måde som når debatten drejer sig om dæk valg, eller det der er endnu være blyfri eller bly erstatning additiv, på Gl. motorkonstruktioner.
Hvad man personligt synes er det beste valg er oftes en smagssag baseret på myter og Gl. vaner/skikke omkring smøreolier fremfor endlige faktuel viden omkring smøreolier. Det er yderst sjældent man møder en mekaniker som har dybtegående detaljeret/faktuel viden omkring olier, de følger blot producentens smøretabel, og er som regel også tvunget dertil som følge af producentens reklamations ansvar.
Det er som udgangs punkt altid klogt at følge producentens anvisninger, men deres valg er baseret på hvilken smøreoile teknologi der var tilgænglig på komponentens udviklings tidspunket. Nogle få producenter opdaterer deres anbefalinger efterhånden som der gøres fremskidt på smørolie teknologien.
LT95 findes ikke i den tabel som er tilgænglig på DLRK´s homepage, derimod findes der anbefalinger omkring Aksel & Diff. Transfbox. Swivel. Omend de efter min personlige smag er et noget konservativt valg. Hvis gearkassen viser sig at være en LT95, så er link´et her, god læsning.
http://www.fourfold.org/LR_FAQ/RR/RRGearbox.htmlJeg køre med følgende gearoile på Aksel & Diff. Transfbox. Swivel., og har forvandlet min LR90 markant, det er for mig næsten en religiøs oplevelse at være vidne til, det er ingen anbefaling, blot førstehåndsberetning og velment henvisning, derefter konkluder man selv.
http://shop.difflock.com/difflock-evolution-fully-synthetic-gear-litre-p-52.htmlMv. Ole