Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: slll 88" (15-02-2009 00:04:09)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl
Det nytter ikke at ringe, da jeg har lagt nogle link til noget LaRo-nyttigt guf i forb. med din efterspørgsel ind på din e-mail. Du kan jo se dem når du får adgang igen.
Med hensyn til din gule stang;
Hvad exactly er der galt. Du skriver at den ingen funktion har.
Vil det sige at selv om du trykker den i bund, så hopper den bare tibage til sit udgangspunkt -- for så skal du tjekke om stangen i det hele taget er forbundet ordentligt til transferkassen.
Vil det sige, at du trykker den i bund - og en bliver holdt der - men der sker ikke noget. Så er der noget mere seriøst galt (jeg har ikek skilt sådan en enhed fra hinanden endnu - så det må andre bedre vide.

Ellers er rumlen:
Rød stang i forreste position = alm 2x2 træk på bag
Rød stang i midterpos = neutral
Rød stang i bageste pos = alm lav 4x4

Rød stang i forreste pos og tryk på gul = høj 4x4
-- denne position resettes til alm 2x2 træk på bag ved at trykke rød stang fra forreste pos til midterpos (neutral) og så frem i forreste igen
-- så skulle den gule stang hoppe tilbage til sit udgangspunkt (op) - og så er du igen i alm 2x2 med træk på bag.

--

Skulle det ske at du knækker en stikaksel (på bagaksel selvfølgelig) under kørselen så kan du humpe hjem ved at trykke den gule stang i bund (så trækker du nemlig på forreste aksel). Max 60km/h (du vil med jævne mellemrum opleve at der kommer en HAK-lyd fra forreste diff under hjemhumperiet - det betyder i det her tilfælde intet.

At du har knækket en stikaksel kan du hurtigt afgøre ved at bilen ikke vil trække i alm 2x2 - men godt vil trække på foraksel ved indkobling af 4x4 (høj eller lav). Så ved du at det er sikakselen det er galt med og højst sandsynligt vil det vise sig at være den korte af dem, da den er stivere idet og ikke så godt kan tage hurtige vridninger af akselen.
--
Bare lidt nyttig info til fremtiden

Hilsen
Stefan
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "motorblok"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.