sv: sv: sv: slll 88" (15-02-2009 15:24:41)
Ole Pars #3338, reg. fyn
Du får lige Stefans svar igen:
Rød stang i forreste position = alm 2x2 træk på bag
Rød stang i midterpos = neutral
Rød stang i bageste pos = alm lav 4x4
Rød stang i forreste pos og tryk på gul = høj 4x4
-- denne position resettes til alm 2x2 træk på bag ved at trykke rød stang fra forreste pos til midterpos (neutral) og så frem i forreste igen
-- så skulle den gule stang hoppe tilbage til sit udgangspunkt (op) - og så er du igen i alm 2x2 med træk på bag.
Friløbsnavne bruges kun til at mindske slitage i fortøj når bilen kører i tohjuls træk, DVS gul oppe og rød fremme.
Her slilles friløbsnavne i OFF/disengage eller hvad der nu står på dem.
Skal du køre med 4 hjulstræk, DVS gul nede ELLER rød tilbage, så skal friløbsnavne stilles i ON/engage eller lign.
Med bilen i 2 hjulstræk og friløbsnavne slået fra, skal forreste kardan IKKE køre rundt. Gør den det må friløbsnavne være defekte!
Eller den mulighed at den gule ikke hopper ordentlig op og frakobler forakslen.
Jeg har iøvrigt ikke den store fidus til friløbsnav, da forakslen så ikke bliver ordentlig smurt, samt at man skal ud af bilen for at slå skidtet til INDEN man kører ud i ukendt føre.
Nogle vil påstå at det er brændstof besparende at køre med friløbsnav. Den smule det kan blive til mener jeg ikke kan være relevant i et Land Rover regnskab!
Hjælper det noget?