Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Diselbiler i stærk kulde (19-02-2009 00:01:01)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl
Hvis det er på en seriekaret (diesel), så kravler du ind under vognen under passagersædets side og/eller tager dørkpladen af i passagersiden - hvad du synes er nemmest.
På rammen vil du se en beholderlignende tingest beskyttet af en buet metalplade umiddelbart placeret foran brændstoftanken.
1)
Denne har så i bunden en vingemøtrik af plast (ligesom BrO-filteret på torpedoen har det) - den skal du med FORSIGTIGHED prøve at skrue løs (den har det med at knække, hvis den er af ældre dato)- for at dræne beholdern. Kan du ikke umiddelbart få den af så lad den hellere sidde.
2)
Derefter skruer du brændstoffets indgangsrør af (sidder på toppen af sedimenteren og røret kommer fra brændstoftanken) 3)
- hæv dette rør over brændstoftanksniveau (for ikke at dræne den også)- fastgør den i den stilling til et eller andet på rammen.
4)
Der er en bolt i låget på sedimentoren - ud med den.
4)
Nu kan du tage den nederste del (bovlen) af (træk nedad i den).
5)
Rens alle delene i benzin.
Så er det gjort - nu skal du samle det hele igen.
6)
Benyt nye tætningsringe og monter i omvendt rækkefølge.
Kunne du ikke forinde få plastvingemørtikken ud så gør det nu inden du samler igen - få evt. fat i en ny.
7)
Når du har samlet det hele igen ska du løsen plastmøtrikken og lukke for den så snart der løber rent brændstof ud af hullet.
8)
Start motoren og se efter utætheder.
9)
Færdigt arbejde. Arbejdstid ca 15min.

Hilsen
Stefan
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "plejlstang"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.