sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Diselbiler i stærk kulde (19-02-2009 00:01:01)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl
Hvis det er på en seriekaret (diesel), så kravler du ind under vognen under passagersædets side og/eller tager dørkpladen af i passagersiden - hvad du synes er nemmest.
På rammen vil du se en beholderlignende tingest beskyttet af en buet metalplade umiddelbart placeret foran brændstoftanken.
1)
Denne har så i bunden en vingemøtrik af plast (ligesom BrO-filteret på torpedoen har det) - den skal du med FORSIGTIGHED prøve at skrue løs (den har det med at knække, hvis den er af ældre dato)- for at dræne beholdern. Kan du ikke umiddelbart få den af så lad den hellere sidde.
2)
Derefter skruer du brændstoffets indgangsrør af (sidder på toppen af sedimenteren og røret kommer fra brændstoftanken) 3)
- hæv dette rør over brændstoftanksniveau (for ikke at dræne den også)- fastgør den i den stilling til et eller andet på rammen.
4)
Der er en bolt i låget på sedimentoren - ud med den.
4)
Nu kan du tage den nederste del (bovlen) af (træk nedad i den).
5)
Rens alle delene i benzin.
Så er det gjort - nu skal du samle det hele igen.
6)
Benyt nye tætningsringe og monter i omvendt rækkefølge.
Kunne du ikke forinde få plastvingemørtikken ud så gør det nu inden du samler igen - få evt. fat i en ny.
7)
Når du har samlet det hele igen ska du løsen plastmøtrikken og lukke for den så snart der løber rent brændstof ud af hullet.
8)
Start motoren og se efter utætheder.
9)
Færdigt arbejde. Arbejdstid ca 15min.
Hilsen
Stefan