sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Så blev de enige om noget af prisen for skattelettelsen (02-03-2009 18:41:57)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
hmmm ved en gennemlæsning bliver jeg lidt forvirret - idet at man tilsyneladende IKKE skal forledes til, at tro at en på nuværende registreret gulpladebil "overgår" til den sats som bilen skulle have betalt såfremt den havde været en hvidpladebil. For dette vil i nogle tilfælde medføre, at man kan "komme til" at spare penge på ejerafgiften (eksempel: P38 idag 12.460 contro Ny RR 9.990 - det kan da ikke være rigtigt at jeg kan spare penge ved at registrere den på hvide plader nu - og dem som har den på hvide plader allerede skal fortsætte med den "gamle ejerafgift".... Forvirret?! Det er jeg også?!
Hvad angår satser for gamle biler: seriebiler og lignende... den fremtdige sats må antages at være hvad en NY tilsvarende model ville have kostet i ejerafgift: Således skal en gammel RRC sammenlignes med en NY RR... Uha, det bliver dyrt!!!!
Skulle man fristes til at sætte hvide plader på dytten, mødes man at endnu et dilemma.... for kan man "uden videre" omregistrere bilen til hvide plader og fortsætte på samme police i forsikringsselskabet - og skal der evt. eftermonteres GPS overvågning såfremt man ikke allerede har dette i bilen.... Og vil forsikringsselskabet acceptere bilen idet den pludselig ændrer "erstatnings-
status" fra 90% til 65/75% hvad angår beløb, der må repareres for i tilfælde af uheld....
Mange spørgsmål og kun få svar.....
Jeg vil imidlertid drikke et par glas vin til maden idag... og glæde mig over at bilen er betalt!
(den lille glæde skal vel ikke beskattes... endnu?!)