Øhhh... de tal der referens til er ikke helt.... korrekte, det er almindeligt kendt at en firetakts benzinmotor har en virkningsgrad på omkring 30% og en dieselmotor omkring 45%. Totakts skibsdiesel omkring 50%.
Men der "måske" ny motorteknologi på vej, hvis ellers det lykkes at holde produktions omkostningerne nede !! men igen, så er der hele salgmålet omkring hybridbiler kontra EL-biler kontra forbrændingsmotor, rapsolie, etanol, brint , vindkraft, CO2, NOX, global warming, green fingerprints, skatter/afgifter, politisk magt, velfærd fordeling og måske vigtigske af alt brandstofpriser. Det er en ordentlig mundfuld.
bemærk lige datoen på artikelen, hvad er der så sket i mellentiden ??
http://ing.dk/artikel/42013-benzinmotoren-er-under-pres?highlight=hybridbiler Det er ikke for at være party crasher, men man er nød til bruge faktuelle rigtige tal, ellers kan man ende med at stå håbløs udmanøvreret, og det fremmer jo ikke budskabet.
Mv. Ole