Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: En flok grædekoner??? (11-03-2009 19:33:25)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn
Græder koner eller ej.

Er af princip enig i at alle skal betale det samme, mit eneste problem er at man ændre afgifte reglerne for dem der allerede HAR købt bil.
At en Disco 3 skal betale fuld afgift kontra en Disco 1 fra før 1998 kan jeg ikke som sådanne se et problem i.
Man var jo klar over INDEN man købte Disco 3´erne at man skulle betale stor afgift, så kunne man jo bare ladværre.
Jeg havde da ingen forudsætning for at vide at min 101" fra 1976 skulle det samme, jeg fik at vide ved skat det var 3700kr.
Så det er det, jeg mener der er sagens kerne.
For havde jeg vist at min 101" skulle op på 15000kr, ja så havde jeg sgu nok bare nøjes med min Peugoet 107.

Så man kan side med altmuligt vrøvl og ynk over at nogen skal betale mere eller mindre og blabla.
Men faktum er at dem der har købt en ny bil efter 1998, har været klar over de 5040kr mere INDEN de købte og kunne lægge buget efter det, det kan vi andre ikke.

Det er altsammen et spørgsmål om prioteringer.
Nu er der så nogle i regeringen der har truffet et temmeligt vidtgående valg rent økonimisk for nogen af os.

Se det burde man kunne forstå.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "jerrycan"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.