Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: En flok grædekoner??? (11-03-2009 20:03:01)
Ib 0219
Kære Paul

Du plejer da ellers nok at kunne læse vedtægter, paragraffer og lovtekster :-)

Læs lige mit indlæg een gang mere, jeg tror ikke jeg noget sted har sagt at jeg er tilhænger af afgifter på biler, men at sagen har flere sider.

Ligeledes er afgiften IKKE bagudrettet, det er en justering af eksisterende afgifter, så alle gulpladebiler kommer til at betale tilnærmelsesvis det samme uanset årgang. Præcis som alle andre afgifter og skatter ændres/justeres/pristalreguleres løbende. "Det står i vedtægterne" :-))

Rent logisk (det er et spørgsmål IKKE et standpunkt) hvorfor skal nogle slippe billigere end andre, det er vel samme veje vi benytter og samme samfund vi er medlemmer af eller ???

Nyvognskøbere kontra brugtvognsejere, vil du dermed sige at brugtvognskøbere ikke er bekendt med vægtafgift og at denne pristalreguleres med mellemrum, dvs at det er et kendt fænomen at den ændres. I 1998 blev ældre biler undtaget tillæg for privat anvendelse, men det blev dengang nævnt at det kunne komme på tale at indføre det på et senere tidspunkt, måske i reduceret form. Nu kom det så og ganske voldsomt - jep - men se et par af de andre indlæg. De kender allerede og betaler efter eksisterende regler, hvorfor skal de være værre stillet (betale mere) end en der har eller importerer en ældre bil??

Ligesom Søren kan jeg kun tilslutte mig at jeg kan se den dybere mening og fatte intentionerne i forligsforslaget, og erkende at der ligger en hel del fornuft bag. Det går så også ud over mig som borger i dette samfund og ejer af et par ældre Land Rovere - uagtet at jeg ikke er tilhænger af afgifter, ligesom jeg har været nødt til at acceptere alle de andre regler der er blevet trukket ned over hovedet på os af skiftende regeringer i den tid jeg har beskæftiget mig med biler. Men jeg er medlem af samfundet og må så betale min del, både i form af øgede afgifter og tidligere sågar reducerede indtægter (bonusordning).

Discovery 3 Camper er ikke et emne i denne sag, den er blot brugt som et eksempel, så den vil jeg lade ligge for ikke at forplumre tingene, og blot bemærke at vi langt fra er enige.

Paul - jeg taler som menigt medlem - hvordan skulle jeg have nogen fordel af en PR-effekt?? Det glæder mig personligt hver gang jeg møder en Land Rover - også Seriebiler selvom de ikke hilser på Discovery 3 (faktisk hovedparten af dem :-( )

mvh
Ib 0219
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "blinklys"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.