Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 18:03:34)
Mikael Friis #3481, reg. nsj
Kære Kenneth

Roooolig nu, jeg tror du misforstår mit "krav" om en medlemsundersøgelse. Der er kun tale om et ydmygt forslag (det er måske udråbstegnet i overskriften i tråden, der forvirrer - jeg beklager), og jeg hverken kræver eller forventer, at noget skal klampes sammen på et par dage. Jeg er slet ikke ude med riven efter HB eller andre aktive klubmedlemmer men minder blot om de tidligere hidsige debatter her på Forum, hvor f.eks. nogle medlemmer KRÆVEDE en medlemsundersøgelse men i øvrigt ikke selv gad bidrage til arbejdet.

Mit forslag går i sin enkelthed ud på at spørge meldemmerne om deres krav, forventninger og tilfredshed DL-RK's aktiviteter (forsikring, klubbutik, deltagelse i terrænkørsel, greenlaning, osv. osv. osv.). Du nævner selv flere oplagte spørgsmål, herunder til brug og forventninger til Oasen.

Jeg arbejder lidt med kundetilfredshedsundersøgelser til hverdag og påtager mig gerne det praktiske arbejde med formulering af spørgsmål (med behørig godkendelse i HB, naturligvis) og efterfølgende bearbejdelse af svarene. Jeg har adgang til et elektronisk system med et integreret analyseværktøj (det lyder mere avanceret end det er, men det virker!), hvor det vil være hurtigt, gratis og nemt at få et indtryk af stemningen i klubben - også uden for dette Forum.

Såfremt det er et problem at foretage en elektronisk undersøgelse, kan den gøres på papir for forholdsvis få midler. Et "klip-ud-og-send" spørgeskema i Oasen er (i princippet) gratis, og udgiften vil derfor kun beløbe sig til antal svar x "modtager-betaler porto". Ved 500 svar (og det er meget optimistisk sat i forhold til ca. 1.800 medlemmer) kan det nok holdes på under kr. 5.000,-. Også her påtager jeg mig gerne det manuelle arbejde.

Det er altid en risiko for en lav svarprocent på denne type undersøgelser, men det kan jo også anvendes til en konklusion. Jeg mener selv, at det er helt fair at rette ind efter de aktive medlemmers svar og se bort fra "sofavælgerne". Hvis nogen ikke gider svare, har de selv sat sig uden for indflydelse.

Jeg er klar over, at HB er hårdt spændt for, og at der vil ske meget i den kommende tid, så måske er en medlemsundersøgelse nu udtryk for dårlig timing. Men jeg synes idéen skulle luftes, da forslaget om aflivning af Oasen kom op igen-igen. Og jeg er overbevist om, at resultaterne af en undersøgelse vil have en stor værdi - især for en mere eller mindre ny klubledelse, der måske har andre andre ambitioner for klubben end den nuværende ledelse (og nej, det skal ikke opfattes som en kritik!).

Mvh
Mikael
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "undervogn"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.