sv: sv: sv: sv: sv: sv: land rover i alvorligt uheld (04-04-2009 01:31:05)
Ole Jensen #7456, reg. øsj
Hej Ib
Du behøver absolut ikke undskylde noget som helst :-) det er helt legalt at være uenig eller at se tingende forskelligt, det er jo lige som med til at skabe lidt klubliv ! på venligt niveau, naturligvis.
Du har måske ret, hvis du antager at ABS ikke har gjort en forskelle ved dette tragiske uheld. Det er tvivlsomt om bremsen overhovedet har nået at være i brug ?. Det har vi jo af naturlige grunde ingen viden omkring, vi var der ikke, så ikke ulykken. Vi gætter i uvidenhed og det er langt fra smart, nærmest uværdigt.
Jeg gjorde en general betrakning af passiv/aktiv sikkerhed mellen min moderne borgergryde og min gamle LR90, synes bestemt at der markant forskel, omend det naturligvis ikke er en helt faire sammenligning alene på grund af alderen. Men her er tale om sikkerhed og det er jo netop det som skal hjælpe eller redde mig hvis jeg mod forventning skulle for brug det. I sådan et tilfælde er alders forskellen irrelevant.
Generelt betragtes ABS/TCS/EPS som glimerende assistance til chaufføren hvis denne er i problemer. Der findes stadig dem som tror de er hurtigere, dygtigere, smartere end elektronikken/computeren/softwaren, lad nu dem om det !
I det perspektiv er jeg personligt skuffet over at Defender modelprogram ikke inkluder ABS som standart, men skal tilvælges. Man kunne lidt provokerende spørge om der finde nogle andre af Land Rover modeller, hvor ABS ikke er standart ??
Med hensyn til henvisningen til testen, fremgår det ikke tydligt hvem står bag testen og hvorledes testen afvikles eller resultaterne måles. Hvis jeg virkelig skal sætte det hele på spidsen. Hvilken rating har Defender jvf. Euro NCAP Crashtest ??
Tror afgjort at min borgergryde har mere passiv/aktiv sikkerhed, men til gengæld er død kedelig at tøffe rundt i, men det bør den altså også have. Det er dog stadig en glæde køre en tur i landevejsrøveren selvom den nok har lidt mindre sikkerhed at tilbyde.
Mv.Ole