sv: sv: sv: sv: Det vidste vi da godt....!...NEJ i gør ej...!! (11-04-2009 09:25:34)
Ole Jensen #7456, reg. øsj
Ædle ridder af det grøn ovale bilmærke.
Hvis i kaster jer ud miljødebatten, i forsøg på at retfærdiggøre vores kære grøn ovale bilmærke, ville det måske være smartes at bruge korrekte og faktuelle tal, i debatten. Det skulle nødigt ende med et selvmål..!!
Punkt 8. i artiklen er særdeles misvisende, det er på uforklarlig vis lykkes Steen Nielsen, at vende det hele på hovedet. Tallene Hr. Nielsen bruger i luftfartsdelen af regnestykket er meget ukorrekte eller helt reelt, direkte forkerte..!!.
Hvis vi tager to eks. fra den virklige verden, så ser tallene helt anderledes ud.
En B747-400 vil på en t/r CPH-JFK-CPH udlede 82 g/km pr. passager.
En B757-200 vil på samme rute udlede 65 g/km pr. passager.
Hr. Nielsen har muligvis ikke forstået at bruge CO2 beregneren som han referer til, helt korrekt, eller overhovedet forstået tallene. Derved løber han afsted ukorrekte oplysninger, som uforsætligt resulter i et selvmål..! og at gøre brug af en defekt lommeregner, hjælper ikke ydeligere på sagen.
Man må håbe for Hr. Nielsen at han ikke har benyttet samme defekte lommeregner, da han beregnet sin selvangivelse. ;-)
Bemærk venligst at jeg kun kommenter på tallene fra luftfarts branchen, noget jeg er faglig kompetent til at gøre, resten af artiklen kommenter jeg ikke da jeg ikke har den fornødne baggrunds viden.
Luftsfarts branchen er ubetinget den reneste og sikreste måde at lade sig befragt på, tillige med hurtig og smart. Vel og mærke hvis man vælger at se bort fra sejlskibe der kun går for motorkraft i og ud af havn...!
Holder formeget af det grønne ovalemærke, til ubemærket at se til, det måske utilsigtet bliver latterlig gjordt,....fejlagtigt.
Forsat god påske.
Mv. Ole