Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Det vidste vi da godt....! (11-04-2009 10:32:18)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl
Spørgsmålet er stillet således:
"8. Den CO2 udledning en flytur for 1 person København - New York t/r (12.366 km) belaster miljøet med, svarer det til det samme, som en Freelander 2,4 Td4 (4 cyl. turbodiesel) udleder ved 25.000 km kørsel?"

Derefter fremkommer noget data med kildeangivelse:
"Freelander 2,4 udleder 194 g/km = 4.850.000.
Fly udleder 433 g/km = 5.354.478.
(kilde - www.sasems.port.se)"

Til sidst kommer svaret på spørgsmålet:
"Sandt
Falsk JA"

-- så spørger jeg - hvor har jeg kigget forkert? Der spørges om en Freelander belaster miljøet i samme grad som en flytur fro 1 person fra KBH - og der svares, at det gør det ikke (Falsk)

At man så har placeret grundlaget for beregningen med kildeangivelse imellem spørgsmål og svar - er jo egentlig for såvidt ligegyldigt. Selv om det da nok havde lettet afkodningen betydeligt efterfølgende om dette havde været lagt i enden af hele rubrikken (efter svaret).

At det så sidenhen her i indlæggene (længere nede)betvivles om selve kildematerialet i det hele taget holder - har intet med mit indlæg at gøre - jeg vil blot stadig påstå at tomme fly forurener mere end passagerfyldte pr. person - og så smuldrer miljøpolitikken da for alvor alene på den konto.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "difflock"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.