Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: Det vidste vi da godt....!...NEJ i gør ej...!! (13-04-2009 16:47:10)
Ole Jensen #7456, reg. øsj
Blot for at præcisere de tal jeg referer til.

Havde en vis forventning, at postulat ville blive mødt med skeptisk undring, det gør det normalt...!, måske fordi man ikke har styr på teknologien, og derved ikke kan afkode dataerne, som det reelt er muligt.

Helt bevist valgt jeg derfor at bruge tal, som forumlæserne selv efterfølgende kunne dobbelt kontroller. Tallene kan efterprøves på

http://www.sas.dk/da/Om-SAS-Danmark2/Miljo/CO2-beregner/

her er beregneren dog på dansk for at lette forståelsen. Husk at enkeltrejsen skal være 2, da det jo er tur/retur, så kan i selv vælge flytype efter behag, jeg valgte klassen slæmme dreng samlignede med klassens flinke dreng. bemærk cabin factor er 83.2%.

Hvis man absolut følger man tvunget til at sammeligne Freelanderen ellers så fine tal, er man altså nød til at fylde kabinen med samme factor + baggage til rejsen, og så skal pedalen eller i bund og nålen i top..., måske ankommer man så kun små 2 døgn efter flyet er landet igen. Tror bestemt ikke sådan konditioner har den beste indvirkning på brandstofforbruget og derved CO2 udledningen...!?? (selvfølgelig har jeg ikke afprøvet det..!). Men det er jo en komplet idiotisk sammenligning.

Personligt synes jeg at det er usmart, at sammenligne auto branchen med luftfarts branchen. Det forkommer mig at man blander vin og øl, i stedet for at nyde de ædle drikke hver for sig. Så kan respektive tilhængerne altid kappes omkring hvilke vin-mærker eller øl-mærker, som i deres respektive kategorier, fremstår som den fineste form for alkohol..!

Det havde nok været bedst at punkt 8 i artiklen, redaktionelt var undladt, da den kun er med til at forvirer problemstillingen, og derved ikke gavner sagen...!!

Just my 10 p.

Mv. Ole
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bagklap"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.