sv: sv: JWR / Offenhauser vs. Edelbrock (29-04-2009 20:06:17)
Ole Jensen #7456, reg. øsj
Hej Benny
Udfra det du skriver, tolker jeg at vi nok se forholds ens på tingene, er enig med dig at knasten er den enhed som præger motor karakteristik mest.
Har også valgt Edelbrock performer 500 cfm, som jo i virkligheden blot er re-designet Carter AFB 9000 serie, som den cab. der skal stå for fuel delivery, bruger i øvrigt 6252 Needles & 0.080 Jets, i det de er bedre afstemt til små RV8, samt off-road Needles.
Men at Edelbrock manifold er et dual port design er da vist en fejl...! det er JWR/Offenhauser som er et dual port design, modsat Edelbrock som er et dual plan design, og det er lige netop lige det som er essensen i spørgsmålet - er der mærkbart forskelle på de to design, forudsat de samligenes under ens parameter..?
Mv. Ole