Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: JWR / Offenhauser vs. Edelbrock (30-04-2009 12:04:37)
Ole Jensen #7456, reg. øsj
Hej Benny

Ojo da, det er så bestemt et JWR/Offenhauser manifold kombineret med en Edelbrock cab. præcise den konstellation. jeg regner med at bruge på mit næste RV8 re-build project.

Men der er noget som genere mig i det billedet som du vedhæfter. Misforstå mig nu ikke, jeg ønsker ikke at ødelægge dig dag, eller på nogle måde fornærme dig , jeg kan jo ikke vide om det er monteret bevist på den måde eller det blot er en utilsigtet fejl. ;-)

Any way, here goes.

Din karburator vender forkert i forhold til hvordan designet af manifoldet enligt er tiltænkt. Det er meningen at nederste port skal korrespondere med primary på cab. , og at secondary på cab. korrespondere med øverste port.

Du kan kende forskelle på ports på manifoldet på følgende måde. Det store ovale hul (fwd) på flangen løber til bottom port - de to store 1 11/16" huller (aft) på flangen løber til top port.

Du kan kende forskelle på primary og secondary stage på cab. på følgende - choker spjæld sidder altid på primary - secondary åbner altid sidst.

Du kan også måle dig frem - primary er de små spjæld, måler 1 7/16" i dim. - secondary er de store spjæld, måler 1 11/16" i dim.

Hvis du vil udnytte det fulde design af JWR/Offenhauser manifoldet skal du altså vende din karburator 180 grader om, således at din co2 skruer og vacuum ports vender fremad i køreelse retningen.

Kan naturlige ikke vide om du har prøvet dig frem, og konkluderet at den her konfiguration virket bedst for dig, og at du derved bevist fravalgte det originale design...!!?

Blot en observation fra min side. ;-)

Mv. Ole
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "intercooler"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.