sv: sv: sv: sv: sv: Bead lock fælge RRC-How to for dummies.. (28-05-2009 08:28:05)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl
af mangel på noget at få tiden til at gå med, skriver jeg lige hvad jeg ved om de famøse beadlocker fælge... kommer i skole kl 0750 og timen begynder 0820.
de fælge jeg har set og været med til at lave/montere dæk på er samlet på følgende måde.
på den side af fælgen der vender væk fra bilen måles den indvendige diameter til den runde vulk. dette mål skal så være udvendig mål på den ring som svejses i fælgen. antalet af huller og tykkelse kan variere men det ender ofte i et kompromis mellem styrke og plads. for bag ringen skal der monteres møtrikker på de bolte der skal skrues igennem, her er det rart at have lidt plads. (jeg har en teori om at tykke ringe kan gøre det ud for møtrikker)
vi har nogle gange snakket om beadloscker på begge sider af fælgen men det bliver svært og genvinsten er til at over se. PGA bremserne inden i fælgen.
når ringen er svejst i fælgen monteres dækket halvvejs på fælgen altså en side ind over fælgen med den ene dækside. herefter lægges den dæk side der ikke er krænget ind i fælgen ned mod den ring der er svejst i. og en ring magen til den svejste lægges uden på dækket og det hele boltes sammen mens man holder øje med at dækket sider lige på fælgen og alle bolte belastes ens.
en tegning siger mere end ord så den er på vej.
mvh Bjørn
der undskylder hvis det er uforståeligt og håber i forstår hvorfor jeg heller ville forklare det i tlf.