Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: "Verners mark" lukket af Faxe kommune. (30-05-2009 11:47:49)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl
Knud, nogle mennesker synes næsten altid at have problemer med det offentlige; kommunen, skattefar, politiet, synsmanden eller andre myndighedsrepræsentanter, ja og i langt mindre omfang sågar også med en hovedbestyrelse for en landroverklub. Andre har det sjældnere. Det er da også pokkers uheldigt, at det skal være så ulige fordelt, om man altid møder venlige eller uvenlige repræsentanter for etat o.l.... ;-)

Tillad mig i al fredsommelig venlighed at påpege, at det faktisk er for din og min og vores alle sammens skyld, at der er nogle bestemte måder, det offentlige skal løse konflikter på. Det er bl.a. det, der ligger i begreberne retssikkerhed og retsstat og alle afledte principper heraf. Begreber og principper, man skal huske, der ikke kun er skabt for beskyttelse af éns egne interesser, men også for naboens.

Embedsmændene på kommunen er ikke politikere, og det er politikere, man skal tale med, hvis man skal have reglerne ændret. Embedsmænd skal blot forvalte reglerne. Og hvis der f.eks. står, at man skal skrive en ansøgning for at få en tilladelse, så kan man altså ikke få en tilladelse uden at skrive en ansøgning. Det er egentlig rimelig logisk, er det ikke? I hvert fald er det urimeligt og uberettiget at skælde ud på de, der ikke kan gøre anderledes.

Slutteligt vil jeg skrive som jeg har gjort før i andre sammenhænge; f.eks. når to medlemmer har været uenige i en handel: Så længe en sag ikke er fuldstændig oplyst her på forum, er ingen af os, hverken dig, mig eller andre, kompetente til at forholde os til den. Det kræver fuld indsigt for at kunne tage stilling til, hvad der er rimeligt/urimeligt eller rigtig/forkert. Hvilket har været min pointe allerede ovenfor, vil du kunne se.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bremseskive"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.