sv: Får dette forum sponsorstøtte af Extra Bladet ???? (11-03-2003 22:22:59)
Lars Svane #5827, reg. øjy
Det bliver mere og mere spændende dette her. Mit motto er ikke at blande sig i noget jeg alligevel ikke har forstand på, men nu synes jeg efterhånden det udvikler sig.
Jeg kan fortælle en ganske sand historie om en forfatterforening jeg var med i for et år eller to siden (Ja, det er derfor jeg altid skriver så lange indlæg). I starten gik det ganske godt med foreningen, men på et tidspunkt opstod der noget jams i bestyrelsen og blandt medlemmerne. Det eskalerede til sidst med at bestyrelsesmedlemmerne skrev breve til medlemmerne om hvor åndssvage de andre i bestyrelsen var. Det var morsomt at se hvad de forskellige skrev om hinanden, men i længden blev det lidt kedeligt. Nu var foreningen ikke vildt teknisk men der var da enkelte medlemmer med en mailadresse og det føg med sure mails.
Problemet var en bestyrelse som kun var bestyrelse for at være noget, at kunne sige at man var en slags direktør i en forening. Stort for nogle, svært for medlemmer med samme ambitioner. Det er klart at mennesker som ønsker at gøre en forskel, at påvirke tingene og har mulighederne for det forsøger sig, ellers ville intet blive forandret. Det er også sådan det skal være. Men i dette tilfælde var det fatalt, forfatterforeningen fik en meget kraftig reducering i medlemstallet og den har endnu ikke rigtig kommet sig efter bestyrelseskrigen. Nu har dette vist ikke noget med ledelsen at gøre men ligegyldigt om problemerne starter i top eller bund kan de meget nemt brede sig.
Det som de menige medlemmer i forfatterforeningen ønskede var at skrive og en dialog/kritik af værkerne, det vi ønsker her i klubben er vel at køre i mudder og få gode råd når legetøjet går i smadder.
Mvh
Lars Svane