Hej Peter
vedr. foto af slidte not/stråler/splines på input gear i LT230 er det her link, god illustration hvor slemt det kan se ud. Når sliddet er så stort vil man opleve et forholdsvis markant slup/slip i transmissionen (fortrækker at kalde det backlash).
http://www.aulro.com/afvb/technical-chatter/79437-lt230-transfer-wear-input-gear.htmlDet er altså ikke tænderne på gearhjulet, som er interesant at kontroller, det er splines inde i gearet om skal inspiceres for brud. Hvis det er splines som ikke længer har indgreb i hinanden, bør det have afstedkommet en mislyd både ved havariet og efterfølgende, hvis ikke kunne mistanden falde på skiftemekanismen i automatgearkassen.
Input axle på en ZF-box er anderledes i forhold til manual gearbox, man benytter en mellenadapter (den kan også fejle) men princippet med splines der har indgreb i hinanden er det samme. (det er den mangelende smøring også...!)
Men stir dig nu ikke blind på kun den ene fejlmulighed...!
Mv. Ole