sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: forberedelse af LR Defender til overland (15-06-2009 10:28:25)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj
Vås David!
Har du nogen sinde kørt en Defender i 40-45 graders varme? Så er den luft der kommer ind ad klapperne rigtig varm. Nu er det jo ikke altid man kan få farten op, så det giver noget fartvind.
Air Con er også rigtig rar at have, når man ligger bag en stor afrikansk lastbil i Afrika. Den både lugter slemt samt støver rigtig, rigtig meget. Man kan også havne i områder med mange insekter - malariamyg, Tse tse-fluer med mere, der er det rigtig rart at kunne lukke bilen helt uden at smelte.
Jeg fik monteret AIR CON i min Defender før jeg kørte på langs af Afrika. I modsætning til Land Rovers varmeapperater, så virker deres AIR CON fortrinligt. Man får dog rigtig kolde knæ, og begrænset sin benplads, da udblæsningsenheden sidder lige ved knæene.
Jeg har i øvrigt snakket med Sajjad i Høvelte for et par måneder siden - Super lækkert hævetag på den Camper!! Du skal være velkommen til at skrive til mig. Du kan se min Emailadresse når du får login til forum.
MVH Jakob Edelvold Scheibye