Hej Knud
Bestridet bestemt ikke at det er umuligt at fine tune et sæt Zenith-Stromberg carb., Hatten af, for dem som mester det. Jeg blev blot aldrig helt venner med mine. Personligt synes jeg som grundprincip ikke, det er specielt smart med en gummimembran på et "Go Anywhere Vehicle" , surt at stå midt på savannen med par membraner så har givet op (naturligvis har man sådan nogle servicedele med i reservedelskittet...) det forkommer mig at, der er lidt mere robusthed over SU carb. og derved lidt mere egnet til LR produktet. Men det er sikkert bare mig...
vedr. dit SIII motorproject - kender du så den her homepage - er de eneste som jeg har kendskab til, som føre et intake manifold med en flange til Stromberg/SU carb. som passer på 2.25/2.5 petrol, indrømmer gerne at jeg langt fra kender alt i Landy universet, er vel nærmest en novice, serie-LR kender jeg absolut kun som chauffør.
http://www.automotivecomp.com/landrover_perf.htmlVed godt priserne er sindsyge, men hvis det nu gør en markant forskelle...?, Man kunne måske... selv hjemmefuske noget med lidt snilde. Du opnår iøvrigt muligheden for vælge mellen Stromberg vs. SU. Så kan man eksperimenter med hvilken der er bedst egnet. Vil tror at der findes lidt flere nåle og dysser til SU fremfor til Stromberg, og derved måske lidt letter at fine tune.
Mv. Ole