sv: sv: sv: sv: sv: Temperaturføler VM diesel (06-07-2009 13:25:37)
Jesper Mørkhøj Pedersen #7282, reg. nsj
Hej igen
Her er et billede af mit termostathus med føler. Men det ikke det originale hus, det er fra en 2.5'er og det er det fordi da jeg ville skifte termostaten fik jeg at vide at den kunne man ikke få og at jeg måtte købe termostathus til en 2.5'er. Det var, har jeg senere fundet ud af, ikke rigtigt men jeg er nu ikke så ked af det endda fordi termostaten på 2.5'eren er en hel del større så der kan komme væsentligt mere vand igennem. Er køleren fyldt med mudder har den svært ved at komme af med varmen og når det er varmt i vejret bliver det jo værre, som du også oplevede. Der vel en grund til at man i sin tid lavede et nyt termostathus med en større termostat og det kunne være, og her gætter jeg bare, fordi den gamle ikke flower nok og i din situation i lørdags med en stoppet køler gør det så at den (hurtigere) koger...
En 87'er er født med en 2.4. Men den kan jo sagtens have fået en ny motor på et tidspunkt. Et sikkert kendetegn er vacumpumpen til bremserne, sidder den med et vandret dæksel lige til højre for termostathuset er det en 2.4. På billedet kan man ane en lodret slange med et spændebånd, den sidder på vacumpumpen og det er dermed en 2.4. Men for lige at øge forvirringen så kan man godt sætte topstykkerne fra en 2.5'er på en 2.4. Kig på gløderørene, sidder lidt skråt er det 2.4 topstykker, går rørene lige ud er det toppe til en 2.5'er og kunne måske være derfor din føler sidder bagved. Er du i tvivl så tag et billede så vi kan se det.
Mvh
Jesper