sv: sv: sv: Motorproblemer 2,25 serie benzin (17-07-2009 00:09:18)
Lars Svane #5827, reg. øjyl
Så fik jeg endelig motoren til at køre ordenligt. Det var vaccum slangen til strømfordeleren der var utæt. Forsøgte at bestille nogen nye gummimuffer vil williams, men Bennedicte måtte desvære sige at sådan nogle kunne man ikke få. Så måtte jeg ud i stalden og garagen og se om der var noget der kunne bruges. Mit blik faldt på en gammel romaskine, der sad nogle store gummi klodser på den. Lidt saven og boren og vupti nye muffer var lavet. Ligner lidt firkantede lakrids slik, men det virker. Maskinen kører upåklageligt. Tak Steen, det var vaccum.
Men ventil problemt er der stadig, den hakker og banker når den skal trække noget. Men er optimistisk, nu er der kun en fejl som skal løses. Prøver i morgen at starte uden ventildræksel. Måske kan den dårlige ventil elemineres ved at løsne lidt på justerskruen.
Kun syv dage til sommerhusferien > 200 km.
Ikke nemt når to voksne, to børn i barnestole, en trækvogn, en barnevogn, dyner, hunden og alt muligt for en børne familie skal proppes i en Opel astra. Enten bliver det landroveren eller en trailer.
Det er ved at blive lidt spændende.
Mvh
Lars Svane