Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: Td5 for og imod (19-08-2009 16:56:40)
Lars Jørgensen #1584, reg. fyn
Hej Søren

Ja – men så vil jeg da godt sige noget.
Jeg kan kun tilslutte mig det som Ture og Nicolai skriver.
Ingen problemer og lige så nem at vedligeholde som andre Defendere. Min erfaring er at elektronikken er stabil.

Men lidt om vores egne biler:
Konen har en 110 bus TD5 årgang 2000 og jeg har en 90 TD5 årgang 1999

Bussen har vi haft i 6 år nu. Den havde gået 37.000km da vi fik den og har nu gået 295.000km så den kører da lidt. Den bringer os til og fra arbejde og rundt om i Europa på ferier incl. de skovspor og lign. vi måtte møde undervejs, med 2 tagtelte og hele molevitten så vægtmæssigt er vi tæt på totalen altså 2.950kg.
De eneste problemer med motoren har været den obligatoriske olie i ledningsnettet, men det er ordnet nu – det tog ca. een time at ordne og her i ferien er den begyndt at lække diesel ved ”fuel pressure regulator”.

90’eren har vi haft i 3 år og den havde kørt 196.000km da vi fik den og nu står uret på 255.000km
Den lever til gengæld et lidt hårdere liv, idet den bruges meget til terrænkørsel. Trial og trophy i DLRK og de seneste 3 sæsoner Challengeserien i Dansk Offroad Sport. Senest kørte Lea (min datter – siger konen) og jeg Speedchallenge på Sjælland i lørdags hvor den fik bøllebank i 6½time uden pauser, og sagt i al beskedenhed så vandt den rent faktisk og kørte tillige hurtigste omgangstid (vi nåede kun 3 omgange på 6½time !!!!). Vi har ikke haft de store problemer endnu. Den lækker også diesel fra ”fuel pressure regulator” og så har der været en medløber til fladremmen som satte sig.

Alt i alt efter min menig en solid motor og bil i øvrigt.

Servicemæssigt skifte jeg motorolie samt rotor for hver 10.000. Oliefilter skiftes for hver 30.000km. Gearolie skiftes for hver 20.000km og jeg anvender de olietyper som Landrover foreskriver motorolie 5/30 A1/B1 og MTF94 i hovedgearkassen samt 80/90 GL5 mineralsk olie i reduktionsgearkassen og differne. 90 skiftes lidt oftere (efter behov)

Håber du kan bruge dette til noget.

De bedste hilsner

Lars /1584 reg. Fyn

Har også kørt 2,25D, 2,5B, 2,6B, 200Tdi alle i 109 serie III
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "motorblok"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.