Våbenloven og Land-Rover (09-09-2009 08:19:34)
Peter Hansen #4214, reg. ssj
Jeg sidder lige og ser morgen-TV - et indslag om en lystfisker der risikerer fængsel for en 7,5 foldekniv, forleden dag fik en ung mand fængsel for 2 hobbyknive.
Mange af os der kører Land-Rover har udstyret vores biler så vi er forberedt på lidt af hvert, enten for at kunne hjælpe andre, eller simpelthen bare for selv at kunne komme hjem.
Hvis min 88" blev undersøgt af et par emsige repræsentanter for ordensmagten og deres rapportering gik til en anklager med karieremæsige ambitioner, ville jeg nok sidde inde til jeg blev 130 år.
Prøv at se nedenstående liste, som mange nok kan genkende fra deres eget køretøj :
Reb ( lynchning, selvmord )
Spade ( vold )
Trækkæder ( rocker-vold )
Muggert ( grov vold )
Økse ( grov grov vold )
Koben ( indbrud )
Dækjern ( vold, indbrud )
12", 18"
svensknøgle ( vold )
Div. skruetrækkere ( hvis 1 = 3.000.- i bøde, hvad så med
mine 10 ?)
Jeg tror jeg kunne blive ved længe endnu, og hvis jeg ledte godt kunne jeg nok også finde en hobbykniv eller 2, så jeg kunne trimme en kølerslange ell. andet.
De nævnte ting bruger jeg jo ikke hver dag, men det er jo ikke sikkert jeg har mulighed for at køre hjem og hente værktøjet, når jeg står i en akut situation, derfor er det altid i bilen.
Hov jeg glemte :
2 hænder ( vold )
Jeg er mand ( voldtægt )
Jeg siger ikke våbenloven er totalt hen i vejret - men tolkningen kan godt give os L-R ejere alvorlige problemer.
Med 88" hilsen
Peter Hansen