sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: kortsvindel få tjekket jeres kreditkort (16-09-2009 22:02:28)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl
Henning, mener du virkelig, at den eneste vigtige interesse i en evt. misbrugssag skal være din egen? Altså, at bare du måtte få de evt. misbrugte kroner retur og i øvrigt helst ingen ubehag på rejsen, så skidt-pyt med, om dit pengeinstitut måtte tabe flere penge, end de evt. kunne nå at gardere sig imod? Det er sådan, jeg læser, hvad du skriver, så korriger mig hellere end gerne, hvis jeg tager fejl. Hvis du imidlertid fastholder at mene sådan, må jeg gentage, at så er et kreditkort vist ikke noget for dig, for du vil næppe kunne finde nogen kortudsteder, der vil acceptere et sådant vilkår.
F.s.v.a. hvad Jyske Bank og Knuds sparekasse måtte have gjort af krumspring, så må jeg henvise til min redegørelse ovenfor. Det er ikke pengeinstitutterne, der spærrer et kort i misbrugssituationer som beskrevet, men PBS med EFTERFØLGENDE orientering til pengeinstituttet, og både SMS og telefonopringning må således, uanset hvilken opfattelse, man i øvrigt må have fået, ligge efter spærringen.
Kan du i øvrigt give mig et kvalificeret bud på, hvor længe du synes, man skal forsøge at få fat i en evt. kortholder for at orientere om en evt. spærring, hvis nu man tænkte sig, du kunne få det, som du ville? En time, en dag, en uge? Tag her venligst med i betragtning, at det langt fra er alle kortholdere, der har mobiltelefon, og ej heller som husker at orientere pengeinstituttet, når de skifter nummer.
Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT