Land Rover Forum

Svar på indlægget:

P38 4.6 V8 MY 2000 - flexplade og udskiftning af denne (18-10-2009 10:43:06)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
Ja, nu er tiden så tilsyneladende kommet hvor min RR mener at den skal have gaver fra mig - den har sgu ellers ikke fødselsdag eller andet der kunne retfærdiggøre det, men den er jo også så småt ved at nærmesig teenage-årene - ish'...

Anyway - efter nogen tids undren over urolig tomgamg, og en dyblydende småbanken på ca. 30 sekunders varighed i maskinrummet ved kold opstart (dvs. uden brug af motorvarmer) så måtte jeg jo krybe til korset og frekventrere et autoriseret værksted i fredags - Glad i Kalundborg - Flemmeng Larsen,værkføreren lyttede lidt på bilen og sagde så - "du skal vist have skiftet en bøsning ved converteren" - nu har jeg så brugt RIGTIG meget tid ved min pc efterfølgende og det eneste jeg finder er en flexplade/ eller på godt dansk "medbringerplade" som Knud Torp Madsen kalder den.
Denne plade revner tille og roligt med tiden for til sidst at revne helt,eller gå i flere stykker - derved er al fremdrift væk og man kan i stedet stille P-skiven og vente på en gul eller rød "bortslæber"...

Har noget her på forum prøvet at skifte sådan noget - udenlandske fore skriver at man kan "nøjes med" at trække gearkassen tilbage og "lempe pladen ned og en ny op" og så på med gearkassen igen på et par timer - er det realistisk?

Er det overhovedet et DIY job - eller skal man lade fagfolk gøre det - her tænker jeg også lidt på garanti på reperationen - hvis man nu ike selv får centreret det ordentligt - Jeg har ikke selv prøvet denne type reperation før - engang skiftet en kobling på en Fiat 127 og en Citroën CX - men det ligger snart 10 år tilbage - og lysten til at lave denne slags reperationer ligger på et MEGET lille sted - også fordi jeg ikke længere lige har adgang til en lift lige her og nu.... what to do?!

Gode råd - og bud modtages meget gerne
Nogen idé og hvad sådan en reparation koster?! Der er vel tale om max en dags arbejde ikke?!

Thorstein # 7334
Forhåbentligsnart en lyd fattigere (og sikkert også en pose guld)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "krumtap"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.