Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: Forstærket diffklump. (20-10-2009 18:12:17)
Søren Frimodt Petersen
Hehe for at citere dig Ole; Jeg iler jeg iler!

Okay først en lille fakta om et V8 90" bagdiff: Denne har også været monteret på visse 110" da de i Solihull af uforklarlige årsager ikke brugte Salisbury. Og en anden og mere vigtig ting, den kan som sådan IKKE boltes direkte på et hvilken som helst rover aksel hus, da så vidt jeg husker, 4 af støtteboltene er længere, disse kan selvfølgelig udskiftes til den rigtige længde.
Hvis i kigger på jeres "normale" rover diff vil i se at den ligesom er tyndere i fladen i henholdsvis højre og venstre side, end den er på resten af boltrundgangen. På disse steder er V8 diffet tykkere.

Nå det med akslerne og et 24 spline diff i en seriebil:

Dele der kræves er følgende: 1x højre bagerste stikaksel fra en 110" salisbury MED skivebremse.
1x venstre stikaksel fra en SEN 88" med 24 stråler for uden og 10 for inden. 1x 24 spline drivflange og 1x 10 spline drivflange. en drejebænk og en udvendig låsering hvis dimension jeg ikke kan i hovedet, men det kan i selv måle jer frem til.

Herfra er det utrolig simpelt; montér 24 spline diff i akselhuset. tag Salisbury akslen og drej pakfladen til pakdåsen ned til akslen kan gå igennem pølserøret. Monter 24spline drivflange herpå med dertilhørende låsering og låg. Prop den i akselhuset og diff'et.

Den næste aksel 10/24 spline proppes i 10 spline drivflangen til den er helt i bund. Marker og lave en rille til en låsering op af fladen på drivflangen (det er denne låsering i selv lige skal måle). Drej denne rille og samle det hele ligesom i den anden side med låsering og kop (denne kop skal have noget flydende pakning for at blive tæt) Prop akslen i huset og hey ho så kører det! Det svageste led i din aksel vil være foruden i venstre side og en reserveaksel koster nada hos paddock og er nu nemmere at skifte. Dog erfarede jeg da jeg kørte med dette, at akslen faktisk bliver stærkere da man går HELT i bund i de 10 stråler så den vil ikke længere vride over i strålerne.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bremsebakke"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.