Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Forstærket diffklump. (21-10-2009 14:27:23)
Ole Jensen #7456, reg. øsj
Der er vel forhåbenligt ingen enkelperson i DLRK som er ophøjet et niveau, over andre medlemmer, at de ligefrem har retten til at bestemme , hvilke indlæg som er velkommen eller hvilke som ikke er...!!

Quaife er et særdeles fremravende differential, Quaife er lovprist og rost mange gange og mange steder, specielt indenfor standartvogns klassen, ja der findes vel næppe ikke en racer i standartklassen i GB, som ikke har Quaife Diff. monteret i gearkassen...!! Hvis jeg havde råd... sad der sådan et Diff. på min foraksel... men det gør der desværre ikke :(

Korriger mig venligst hvis jeg tager fejl. men sådan som jeg forstår det... kan tage fejl...er der så ikke overset en mulighed.

Jvf. Land Rover selv i ref. til deres egen workshop manual så omtales Rear differential på en Ninety V8 omtale som Heavy Duty, og det er i relation til at det er en 4 pin konstruktion...!

24 splines standart blev som jeg forstår det indført af LR i 1993. Således at LRér som forlod Solihull i 1993 både kun være med 10 spline eller den nye standart 24 spline, derved er serienummeret på akslen for en 1993 model særdeles relevant, idet den fortæller reservedels pusheren hvilke dele der skal hjemtages...!

Så hvis mine data er korrekte, kan man på en Ninety V8 rear differential, finde en 4 Pin/10 Splines Diff-klump.... !! tager jeg fejl...??

KAM, Ashcroft sælger begge Heavy Duty halfshaft og CV joint, KAM´s fuse CV joint er med deres shearpoint stub shaft lidt "smartere".

Se iøvrigt Ashcroft egen test af deres HD halfshaft kontra 24/S standart og den ældre 10/S halfshaft, det rykket lidt ved mig egen umiddelbare opfattelse af styrkeforholdet mellen 24/S og 10/S...!

Som en side bemærkning kan nævnes at Steve Haworth fra Crown Differentials har følgende udtagelse på sin homepage...

There is a myth that 24 spline differentials are stronger than 10 spline differentials, well not true. 24 spline half shafts are stronger than 10 spline half shafts but the differentials are about the same.

It is fair to say that over the year’s Land Rover changed the grade of material and tooth formation in the gear sets to improve.

So in a nutshell, there you have it. Don’t think by changing to a 24 spline diff you problems of off road breakages will be solved. As I have said, the shafts are stronger so you should expect fewer breakages in that area.

Det kan jo måske godt ændrer lidt ved ens opfattelse af tingende sammenhæng... forvirret...!!

Crown Differentials får iøvrigt ikke selv produceret deres HD retningsbestemt CW&P, men køber dem af en underleverandør som ikke kan, vil eller må oplyse producenten. Producenten er dog tilsyndeladende associeret med Nissan.

Så engang på Ebay de samme HD CW&P udbudt, blev desværre overbudt. Så det kan også være et sted at søge...!!

Mv. Ole
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "stempelring"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.