sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Forstærket diffklump. (21-10-2009 23:30:19)
Ole Jensen #7456, reg. øsj
Hejsa Ole
Sorry for den sene feedback, der kom lige lidt i vejen.
Naturligvis må man det, det er bestem muligt jeg ikke har læst og forstået dit indlæg som det var tænkt. Men hvorledes man individuelt fortolker Truls´s indlæg/link er vel meget afhængige med hvilken optik man selv betragter tingene. Jeg vil f.eks. mene at hvis man kombinere Quaife og standart Rover CW&P, så har man en "Forstærket diffklum" men det vil naturligvis blive yderliger forbedret hvis man benytter HD CW&P (retningsbestemt) ifb. Quaife eller andre diff.
Se i lyset af Jens´s efterlysning om bare at komme med viden på området,
er det altså lidt ærligt at man så vælger at svare Truls relativt negativt, for nu få vi sikkert ikke hans evt. viden og erfaring, hvorfor han mener at Quaife er interessant at link til relation til LR...?? Det ville have været langt mere klædeligt hvis man i positivt ånd havde valgt at dele erfaring og viden.
Quaife er for mig, den eneste britiske producent af gearkasser, differentiale, gearhjul, pto osv. som kan deres håndværk. Har altid håbet på at Quaife ville producerer en erstatnings gearkasse i stedet for dem som Rover valgte brug på LR. (man jo lov at drømme)
Hvis du selv har erfaring med Quaife diff. monteret på LR, så venligst berige os andre med evt. erfaring, personligt kender jeg den kun fra VW/golf, men det var til gengæld ligesom at komme fra helvede til himmerige med overlydsfly. Så helt urelevant er det vel næppe.
Iøvrigt tolker jeg det som at vi se forholdvis ens på grundprincipret omkring differentiale, 4 pin må nødvendigvis være bedre end 2 pin...!! sådan er vel med det meste her i livet 4 er bedre 2, med minder man skal aflevere/tilbagebetale ;-)
Mv. Ole