Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Forstærket diffklump. (21-10-2009 23:30:19)
Ole Jensen #7456, reg. øsj
Hejsa Ole

Sorry for den sene feedback, der kom lige lidt i vejen.

Naturligvis må man det, det er bestem muligt jeg ikke har læst og forstået dit indlæg som det var tænkt. Men hvorledes man individuelt fortolker Truls´s indlæg/link er vel meget afhængige med hvilken optik man selv betragter tingene. Jeg vil f.eks. mene at hvis man kombinere Quaife og standart Rover CW&P, så har man en "Forstærket diffklum" men det vil naturligvis blive yderliger forbedret hvis man benytter HD CW&P (retningsbestemt) ifb. Quaife eller andre diff.

Se i lyset af Jens´s efterlysning om bare at komme med viden på området,
er det altså lidt ærligt at man så vælger at svare Truls relativt negativt, for nu få vi sikkert ikke hans evt. viden og erfaring, hvorfor han mener at Quaife er interessant at link til relation til LR...?? Det ville have været langt mere klædeligt hvis man i positivt ånd havde valgt at dele erfaring og viden.

Quaife er for mig, den eneste britiske producent af gearkasser, differentiale, gearhjul, pto osv. som kan deres håndværk. Har altid håbet på at Quaife ville producerer en erstatnings gearkasse i stedet for dem som Rover valgte brug på LR. (man jo lov at drømme)

Hvis du selv har erfaring med Quaife diff. monteret på LR, så venligst berige os andre med evt. erfaring, personligt kender jeg den kun fra VW/golf, men det var til gengæld ligesom at komme fra helvede til himmerige med overlydsfly. Så helt urelevant er det vel næppe.

Iøvrigt tolker jeg det som at vi se forholdvis ens på grundprincipret omkring differentiale, 4 pin må nødvendigvis være bedre end 2 pin...!! sådan er vel med det meste her i livet 4 er bedre 2, med minder man skal aflevere/tilbagebetale ;-)

Mv. Ole
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "kardankryds"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.