sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Forstærket diffklump. (22-10-2009 09:57:37)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl
Hej Ole
Ja jeg tror ogås vi har stort set samme syns punkt omkring "differ"
Og ja objektiv eller briller du har ret, min og jeg tror også Sørens tankebane var ikke omkring den extra udgift som et spær ville være, men kun omkring selv diff/ kronspids hjuls problematikken, og hvad der kunne "klones" sammen, derfor min kommentar.
Forøvrigt mhs til Quaife så har de gjort, hvis de ikke stadig gør det, lavet indmad til R380 så fyld du bare op i sparegrisen, det er dog ikke nu om dage den mest kost effektive måde at få en stærkere gearkasse på.
Jeg har ikke erfaring med nogen af de ikke manuelt betjente spær, har det bedst med fuld kontrol over hvornår de gør hvad, så derfor har jeg ARB i begge aksler.
Ifb med airlocker og også 4 pin carrier har jeg også prøvet at "pegge" mine differ, men det har heller ikke været nogen succes.
Kan iøvrigt fortælle at erfaringen med de helt sene differ (kan ikke huske hvad de sidder i) hvor spidshjuls akslen er kortere heller ikke er nogen udpræget super ide, huset er ikke stift nok og når så afstanden mellem lejerne er mindre så kniber det med og holde kron og spids hjul på plads, så på den måde er de ikke så gode som de ældre typer.