sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: alternativt oliefilter - nogen der kender det? (03-11-2009 10:54:56)
Ole Jensen #7456, reg. øsj
Hej Michael
Nej, beklager hvis jeg har formuleret mig upræcist. Det filter med 12 micron som jeg referer til, er det samme filter Alexander linkér til i tråden´s første indlæg, Altså LRF 8990 (se billede).
Jeg vil tro... uden præcis kendskab... at LR´s OEM filter ligger på et niveau omkring 40 micron...! lur mig om du ikke vil finde identisk indmad...! hvis du skar et OEM og Coppers op, for visuelt at kontroller/sammenligne indholdet...!?
Men som jeg har skrevet tidligere er den største synder mht. slidtage, motorstart. Derved er et system som kan for-prime oliesystemet før opstart (evt. også ved motorstop), absolut interesant at undersøg.
Mht. magneter så virker de kun på Fe (jern) partikler, slidlejer producer ikke Fe partikler, men på RV8 er det dog interessant da den motor er kendt for at "spiser" knast & løfter, og de frembringer Fe partikler...! Man selv lave en hjemmefusket magnet fra en kasseret højtaler...!
Man kan på motorkonstruktioner med flade knastfølgere/løfter måske med fordel tilsætte extra ZDDP additiv til olien, idet ZDDP indholdet generelt er blevet sænket gennem årene, da ZDDP ikke er kompatibel med katalysator. Men check lige olien først.
Det fremgår ingen steder på homepage at det omtalte filter "vasker" olien rent...! det fremgår tydligt af teksten under billedet serien at der er tale om et olieskift som efterfølgende bliver visuelt kontrolleret med mellemrum...!
Mv. Ole