Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem kan justere SU-karburatorer ? (07-12-2009 02:04:42)
Ole Jensen #7456, reg. øsj
Jeg vil mene at Anton Kamp Nielsen og hans tema i

http://www.morrisminor.dk/start_d.htm

kan trylle lidt med en S.U. carb. selvom de primært er et reservedels lager, ellers har de sikkert kontakt til nogle jyske troldkarle i området.

Naturligvis er et indsprøjtnings system bedst til hardcore off-road, men forholdsvis kompliceret modifikation. Til normalt kørsel og moderat terrænkørsel kan en alternativ karburator være at fortrække, idet den forholdvis ukompliceret.

Synes personlig ikke at Zenith-Stromberg er en bedre carb. end S.U. jeg vil mene det direkte modsatte. Der bestemt langt flere nåle og dysser til S.U. end der til Zenith-Stromberg, derved skulle det være muligt med en mere præcis tuning af en S.U. og det er vel ikke uvæsentlige detalje, når man er ude i noget alternativt.

S.U. HIF findes både i HIF38 (1 1/2") og HIF44 (1 3/4") mener ikke at HIF er lavet i 2", men har et svagt minde omkring en serie i size 1 7/8", tror ikke den serie kan fåes, eller der kan skaffes reservedele mere. men så findes HS og HD serien som 2". Nogle af de "gamle" som har rodet med S.U. er af den opfattelse at HS serien er den bedrer S.U. carb., men det kan sikkert debatteres ivrigt...

Det er afgjort imponerede hjemmesløjt som der linkes til, men pænt er det bestemt ikke (set med min optik) en mere smidig løsning er SU/Zenith-Stromberg throttle bodies fra TVM

http://www.twminduction.com/ThrottleBody/ThrottleBody-FR.html

Der findes flere forskellige prof. løsningsmodeller hvis man ønsker indsprøjtnings sytem, men de er bekostlige. MegaSquirt er en DIY ECU, resten af komponenterne kan man finde hos skrothandleren, men ikke en ukompliceret løsning. Et manifold til to S.U. carb. virker som en letter løsning, men produceres det manifold stadigvæk...og er der overhovede plads til 2 carb... kan vi ikke set et foto...?

Så er der lige tændingen. evt. -

http://www.123ignition.nl/brand/Land+Rover.html

Hvis man da ikke hoppet på MegaJolt, som jeg selv satser på. Men det er vel altsammen et spørgsmål om personlig overbevisning. Synes det er vigtigt man ikke glemmer tændnings systemet, hvis man roder med brandstof induktions systemet...!

Mv. Ole
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "hovedleje"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.