Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem kan justere SU-karburatorer ? (07-12-2009 07:25:29)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl
Hej Ole

Det handler bestemt også om personlig præferencer, men det lyder til at en HIF 44 er et godt bud på en SU til alm brug.

Tændingen er meget vigtig, når jeg tænker på hvor mange der har købt topstykker (højere kompresion og øget flow) hos ACR til rigtig mange penge som køre med total std tænding,så blir jeg helt skidt til mode på deres vegne, jeg har ikke set en eneste der har fået lavet noget tænding der passer til motoren efter denne modification.
Og taget i betragtning at der som oftest skal en helt anderledes tændingkurve til, så får de ikke det fulde potentiale ud af det de har købt i dyre domme.

MHS til Stromberg så har vi blot købt nye lidt for tykke nåle og så blot filet/pudset af dem, det er nemt nok så længe der kun er en, men når man skal til og lave to ens nåle så blir det først "sjov" og så skal der leges med fjeder og løftehul kombinationen så det passer til motor karakteristik/behov.

Om der findes manifold til to SU'er ved jeg ikke, men jeg har fundet det her gamle billede af to SU'er på modificeret 2,25 manifold.
Jeg tror næppe det kan være på en venstrestyret.

Fortsættes i næste indlæg pga manglen på muligheden for at lægge mere end et billed ind af gangen.

MVRH

Ole.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "baghjul"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.