Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Weber karburator (27-12-2009 23:12:11)
Ole Jensen #7456, reg. øsj
Blot for info.

Weber har aldrig designet en 4 barrel carburetor. 4 barrel carb. er oprindeligt et amerikansk design som Rochester introduceret omkring midten af tresserne. primært brugt på motordesign med lidt cubic, præcis som de gale cowboys fortrækker...

Edelbrock performer series bliver både herhjemme og i det store udland fejlagtigt solgt hos flere partspusher som en Weber carb. men det er ikke korrekt, den er i virkligeheden en Carter AFB 9000 serie som Edelbrock samlet op efter Carter gik ned. Edelbrock re-designet carb. en lille smule, og får den produceret hos den amerikanske afd. af Weber, derved misforståelsen, som idag er svær at ændre på, da den nu fejlagtigt er kendt under Weber navnet. Carter 9000 serien blev i øvrigt rost af de amerikanske medier da den introduceres for den amerikanske automobilindustri.

Der er et par detaljer som er essentielt, når det kommer Edelbrock hvis det skal blive vellykket...

# - 4 barrel spacer på flangen mellen carb. og manifold, isolerer for varmen, samt øger hastigheden.

# - 6252 Needles & 0.080 Jets idet de passer bedre til en lille cubic-motor som 215" i virkligheden er...skal naturligvis justeres hvis man har ported kanaler, større ventiler eller større volume.

# - Off-road Needles i svømmerhuset...!! korrekt justeret naturligvis..

# - manifold kølevandet by-passer thermostatten, som på det org. manifoldet til Zenith-Stromberg/SU.

# - K&N Plenums, således man kan bruge det org. filterhus (evt. med K&N) tilkoblet en snorkel, i stedet for det latterlige pandekagefilter alle vælger...

selvfølelige kan en Edelbrock modificeres til off-road, hvis man har taget sig tid til studier designet, den vil naturligvis aldrig være lige så egnet som indsprøjtning. Men hvis man kan med Holley carb. som er et dårligere grunddesign at starte fra, kan man også med Edelbrock carb.

http://www.holleytv.com/video/6238

Mv. Ole

PS. Man kan også få K&N plenums til Weber DGV, kræver dog en adapter, men så har man snorkel på carb. (dyrt..) Plasticspacer på flangen mellen manifold og 32/36 DGV er ikke en ubetydelig detalje.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "motorblok"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.