sv: sv: sv: Tun og TD5 - hvordan går det i spænd? (13-01-2010 21:48:49)
Stefan Molzen #3412, reg. nsj
Som jeg har forstået det, er det ikke noget problem at trække 250HK ud af en motor. Problemet vil blot ofte ligge i, at man først opnår de 250 heste ved 5-6000 omdrejninger, hvilket gør det ubrugeligt i en LR.
Det drejer sig om at få en fornuftig kurve med et godt drejningsmoment hele vejen fra 800-4000 RPM. Et godt bundtræk når man kører med trailer er for mig vigtigere end at kunne skilte med 250 HK ved 5000 RPM.
Uanset antallet af heste på papiret, så opnår man en langt bedre kørekomfort end der er i bilen som standard.
Efter den er blevet trimmet hos LR Parts skyder den som en raket, og det er faktisk sådan at jeg ikke længere skal køre med bundgas for at komme ud over stepperne.
Kan kun anbefales.
Jeg kan prøve at lave en røggastest på bilen en af dagene, og se hvad den giver af værdier.
Umiddelbart er den synlige sorte røg ved belastning forsvundet. Den var markant før, når der skulle trækkes en tung trailer.