Hvis man kigger på Statoil's datablad for diesel vil man se at brændstoffet er kuldesikret til -20 om vinteren så behovet for forvarmning for at forhindre parafin er nok ikke så stort. Databladet kan ses her:
http://www3.statoil.com/mar/LU/STO00131.nsf/0/8E1C2F4402D107D0C1256F7200448757/$File/EuroDiesel_10%C2%AE.pdf
Når motoren kører bliver den varm og det gælder også pumpen, rør, dyser og ad den vej må der ske en vis opvamning af brændstoffet. Om man så kan hente noget ved at varme brændstoffet højere op og om man henter nok til at det kan betale sig for varmeren bruger strøm og den skal hentes fra generatoren som trækkes af motoren, tjah det er da godt og interessant et spørgsmål, kommer jo an på hvor meget strøm varmeren bruger. Står der noget på varmeren om hvor meget den bruger?
Mvh
Jesper