sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dieselvarmer (27-01-2010 16:40:35)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Det er jo smart og omkostningsfrit med kølevandsopvarmet
diesel, men ulempen er, med mindre man har motorvarmer,
at der jo går lidt tid inden dette virker og det er i startøjeblikket faren for parafinering er størst da parafinen bundfælder i tanken og derfor suges først op.
Har selv en kølevandsopvarmet filterholder fra en Freigthrover liggende, den blev dog aldrig monteret; havde i denne ophedet klimadebat ikke regnet med at få vinter som i morfars tid.
Når snakken om tilsætning af petroleum kører, tænker jeg på den smed der for år tilbage tilbød at svejse en læk lastvognstank "on location" hvad han ikke viste var at der
nys var tanket i Tyskland, her tilsatte man benzin da petroleum ikke var afgiftsbelagt og derfor ikke tilladt at bruge til frostsikring, såee hvis han ligeee vil lægge harpen et øjeblik og berette.
Er der udsigt til betydelige frostgrader når man skal køre hjemmefra er det god ide at tage en dunk diesel ind
til opvarmning og så hælde den på umiddelbart inden
kørsel, dels blander det stuevarme dieselen rundt i tanken
og så opløser den evt. parafin så ikke filteret stoppes.
en god ide at tage