sv: sv: sv: sv: sv: Til HB ang bjærgning (12-02-2010 20:36:20)
Niels Erik Lysebjerg
Ja nu har jeg så kigget lidt på den her tråd og jeg må sige at sagen er nok den at man kan ikke gå gennem livet med denne mistro til alt og alle. Ikke hvis livet skal være værd at leve.
Jeg er muligvis erhvervsskadet, men jeg mener vi er til for at hjælpe hinanden, og hvis jeg ser nogen sidde i grøften, oog jeg mener at jeg kan trække dem fri, så tilbyder jeg min hjælp, i tiltro til at de ikke først vil tage imod den, for dernæst at beskylde mig for deres skader.
Lidt ligesom hvis jeg ser en ældre dame falde på fortovet. Da vil jeg da ile til hjælp, uden først at presentere hende for et stykke papir hvorpå hun skal skrive under på at det er med reelle hensigter, når jeg nu fører mine hænder under hendes arme og at hun ikke vil holde mig ansvarlig for eventuelle blå mærker. På den anden side vil da da nok også tænke mig lidt om og ikke bare hive hendes arme af led mens hun vrider sig højlydt i smerte.
Det er da muligt at man i et tænkt eksempel kan få problemer for sin hjælpsomhed, men hvis vi alle konstant nærer denne mistro mod hinanden, så er det sgutte til at holde.
Så jeg mener, hiv alle de borgergryder op i kan, i tillid til at al hjælp der modtages modtages i taknemmelighed.
Go' Weekend.
Mvh Niels