sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Pick-up (15-02-2010 11:57:12)
Søren Frimodt Petersen
Jeg tror jeg snakker på vores alle vegne når jeg siger at det heller ikke er vores mening at det skal fremstå som en krig mellem 88 og 90. Og selvfølgelig kommer det an på hvem der kigger "beauty is in the eyes of the beholder" som englænderne siger. Men rent teknisk og sikkerheds mæssigt er en defender altså bare en bedre bil. Problemer du bla. får ved at montere en motor med mange kræfter i en bladfjedret bil er det man kalder axletramp eller axlewrap. Hvis du tænker tilbage på nogle af de gode gamle film med fx. Steve Mcqueen hvor de laver brændere i deres amerikaner biler, vil du opdage at hjulene hopper op og ned samt frem og tilbage. Det er fordi bladfjederen bøjer. Der findes selvfølgelig konstruktive veje omkring dette problem og jeg har også selv arbejdet med netop dette da jeg kørte 88". Så min anbefaling vil stadig være en 90" langt bedre bil (teknisk set) ;) Til at håndtere de mange kræfter. Hvad angår at bygge en hardtop om til pickup er LR jo verdens største lego klods! Det tager under en time at bygge om til hva man ønsker, det er ganske simpelt! ;)