Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Hjælp til køb af land rover 2.5 dse (22-02-2010 16:30:57)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
hej Kim

Nu bør du jo ligesom gøre op med dig selv hvad du vil - hvis du har haft en X5'er fra '04 - ja så fatter jeg jo ikke hvorfor du overhovedet gider kigge på en så gammel Range Rover fra medio/slut 90'erne - det føles jo som et stenalder fund til sammenligning - det har jeg også prøvet at indikere i min omtale af 2.5-motoren ...

En P38 går ikke specielt meget i stykker, men faktum er uomtvisteligt at når mekanik bliver gammelt og derfor mere slidt, ja så er der en større sandsynlighed for dyrere reperationer og regninger i forhold til en nyere bil - det gode ved en P38 er, at har man blot en smule fingersnilde, ja kan kan lave lave stort set alt selv - det kræver blot man er villig til at få sorte fingre - til gengæld kan man glæde sig over de sparede værkstedsregning som let kan løbe op i 5-10tkr på autoriseret værksted for almindelige serviceeftersyn - med et par ekstra småting på spiseseddelen.

En X5'er har nok en del fælles med en årgangstilsvarande L322'er - men intet lavt gear for eksempel - det har en BMW ejer almindeligvis ikke brug for - den skal FREMAD på en plan vej - og kommer ikke i terræn ligesom en L322 giver mulighed for..

Jeg har prøvet den omtalte 3.0 R6 Diesel motor - og jo den kører udmærket - men larmer og føles aldrig rigtig harmonisk - 3.0 benzin i X5 er stille - men bovlam grundet manglende moment i forhold. Næh.. en X5 4.8'er.... det virker - men koster også til gengæld... både i indkøb og i drift - men sådan er kørsel på 1. klasse... uanset om det er nyt eller gammelt...

Har du overvejet en Disco 2/3 - noget mere landbrugsaktig, men bestemt ikke atr kimse af hvad angår køreegenskaber - og med rette motor kommer de også fremad (4.0 eller TD5)


Thorstein #7334
Holder mig stadig til min P38 4.6 V8'er... fordi den ikke har svigtet mig endnu - og fordi jeg aldrig har mistet min begejstring for dens ydre og indre design. Det er kun 2% af 4x4-ejere der reelt har brug for en 4x4 - men så tilstår jeg gerne og siger - jeg er ikke iblandt dem - men jeg er meget glad for min bil og der er maget andet jeg hellere vil undvære end den, hvis jeg en dag skulle vælge...
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "skruefjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.