sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" på glat is (23-02-2010 09:52:20)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj
Nu syntes jeg ikke der er mange der siger de kører rundt med låst spær men til gengæld nogen der siger de bruger Diff-lock og de to ting har jo ikke rigtigt noget med hinanden at gøre, Diff-lock er jo noget man indfører da man lader Land Rover moddeler kører med permanent firhjulstræk man er så nødt til at lave en udveksling i gearkassen så de også kan dreje om hjørner og for at kompensere for det laver man Diff-lock som skal bruges i sand og sne, is og andet løst underlag, derfor er det en rigtig god ide at bruge det hvor der er sne og is, men så snart man har fast grund under fødderne skal det slås fra, der er ikke nogen hastighedsbegænsning på diff-lock men hvis man følger man kan kører over 60- 70 km/t så er det fordi underlaget er så godt at man ikke har behov for diff-lock, kører man hurtiger en det og syntes man skal bruge diff-lock så kører man for stærkt.
Alt dette er også at læse i instruktionsbogen på den pågældende bil.
Bare mit indput der bruger Diff-lock rigtig meget
Jørgen