Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (24-02-2010 09:29:34)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Johny, når jeg læser dit nærværende indlæg, lyder det som om du hæfter dig ved, hvad der fremkommer af ideer fra brugerne, hvorfor jeg igen vil hive nogle af mine kæpheste af stald.

Stundom kommer der mange fine tekniske udredninger om dette og hint her på forum, hvor et medlem har brugt rigtig meget tid og flid på at forklare og beskrive løsningen på et større eller mindre problem.

14 dage efter er et sådant guldkorn gået i glemmebogen og er forsvundet i mængden af mere ordinære emner. Ja jeg ved godt at man kan søge og nogle gange lykkes det også at finde indlægget frem, hvis man finder de rigtige søgeord, og ved man søger. Resultatet ser vi ofte, ved at der igen og igen spørges på det samme emne.

Mit forslag går på, at der opretes et virtualt bibliotek, hvor sådanne guldkorn kan overføres til, gerne spækket med forklarende fotos. Det kunne evt. gøres i noget, der minder om en blog, hvor man kan kommentere og tilføre yderligere oplysninger og billeder. Man kunne ligefrem have billedserier, der viser hvordan en bestemt reparation kunne tackles, f.eks. udskiftning af et drivakselkryds på en foraksel osv osv.

Eksempelvis har vi lige nu igen, igen en som spørger på, hvad man skal være opmærksom på mht at købe en brugt Defender og den ene efter den anden af behjertede medlemmer kommer med en masse gode råd om, hvad man skal være på vagt over for. Havde man nu haft en side i det virtuale bibliotek om emnet, kunne man have henvist spørgeren til dette og yderligere have påført beretningen senere tilkomne erfaringer. Nu spildes de mange gode råd for eftertiden.

Vi har jo Stefan Wandels betragtninger omkring Serie biler som et godt eksempel på det, jeg mener, men den er jo blot ikke interaktiv, og udbygges derfor ikke, desværre.

Så fremkommer der af og til betragtninger om at opdele forum mere modelspecifikt. Det kunne medføre, at man har et punkt, der hedder f.eks. 90".
Kommer der så et spørgsmål omkring et motorproblem med en 200 tdi i en 90", og der udspinder sig en god og nyttig tråd om dette problem, vil det jo ikke være lige til højre for for et medlem med en Disko eller RRC, med selv samme moter, at søge under 90".
Der er jo rigtig mange fælleskomponenter i bilerne, hvorfor et modelopdelt forum, efter min mening, vil forvirre meget mere end det vil gavne.
Med den tilføjelse, jeg nævner ovenfor, synes jeg det nuværende forum er noget af det mest velfungerende som det er og vil man bare som sporadisk besøgende læse om 90", kan man jo bare gå ind og søge på f.eks. 90", og så får man jo en masse link der refererer til netop 90", måske ikke alle, men dog nok til at man kan få styret sin lyst for en stund.

Forummet som det er nu, kunne meget let forbedres ved at man havde et punkt i det virtuale bibliotek, der hedder: "Sådan bruger du forum", hvor man forklarer brugen, ikke mindst omkring søgefunktionen.
Det kunne også være med til at undgå de evindelige gentagelser omkring samme emner, som åbenbart irriterer nogle.

Efter min mening er hjemmesiden utrolig god og funktionel med en masse nyttige oplysninger.
At nogen så hader den, fordi der jævnligt optræder triste skænderier, synes jeg ikke man kan laste hele hjemmesiden og forum for. Der skulle måske blot være endnu mere justits med at gøre tråde med heftige meningstilkendegivelser orange eller ligefrem røde.

Så kommer den: Ja det er godt nok med alle de krav, men hvem skal stå for det?
Jeg har før givet tilsagn om hjælp med evt. daglig vedligehold, f.eks. ifm det omtalte bibliotek, og det gentager jeg herved.
Faktisk var jeg den eneste der mødte op, da Jesper indkaldte til møde på LA08! :-) :-)

mvh
Knud
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "svinghjul"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.