Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: Turbo på 2,25 (25-02-2010 18:32:36)
Christian Erik Stormark #4332, reg. øsj
Tak til Frimodt og Søren for en overordentlig lærerig diskussion og fortsæt endelig; jeg læser med stort udbytte og genopfrisker min læretids pensum.

Jeg tillader mig at konkludere, at intercooler, oliekøler og et højere kølevandstryk bør følge en turbo.

Det er et interssandt spørgsmål, hvor stor brænstoffets køling er. Hvis brænstoffet køler meget, burde motoren blive varm i tomgang. Det er dog i modstrid med mine iagtagelser af kølevandstemperaturen især denne kolde vinter. Det kan dog ikke udelukkes at der er andre faktore.
Vi har før diskuteret forvamning af brænstoffet. Dette burde bidrage betydeligt til motorens temperatur især når røggrænsen er nået. Poul burde ikke alene have fået en effektforøgelse; men også en større belastning af kølesystemet, når motoren belastes.
Det burde altsammen kunne testes uden større besvær ved de lave temperature, vi har for tiden. Diesel vil kunne være ca. -10 uden forvarmning og ca. 30 eller mere med forvarmning. Her ses bort fra den naturlige forvarmning, som brænstofsystemet og motoren sørger for.
Venlig hilsen
Christian, som glæder sig til at høre mere.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "kardankryds"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.