Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Import af 101 Ambulance fra UK. (25-02-2010 21:02:07)
Benno Clausen
Hej Ole.

I 2002 hentede jeg en 101 FC fra England. (Hvis du ligger inde med oasen, så kig dem igennem, jeg har skrevet en lang artikel om det hele).

Min erfaring er at ambulancer er temmeligt tunge og har man ikke brug for bilen som camper vil jeg klart anbefale en GS eller en Radiobody (min var en VAMPIRE, men sådan én skal man nok være usandsynlig heldig for at finde i dag, der er kun lavet 18 stk.)

De andre er der lidt flere af, ambulancer er billigst, idet de ikke er så populære som de andre, her er bl.a. størrelsen ofte grunden. Jeg har siden haft et par GS´er også og kan kun anbefale dig selv at køre bilen til vejning (og strippe den totalt inden) så du slipper med en lavere vægtafgift fremover, dette gjorde forskellen for mig mht. VAMPIREN som røg ned fra over 10.000 i årlig vægtafgift (havde jeg blot fremstillet den som den stod) til at kun koste ca. 6.700 dengang.
Det kan godt svare sig at tænke sig lidt om her.

Jeg gav i sin tid kun 5.000,- i afgift for at få bilen på hvide plader, henvis til den sag, bilen havde reg. nr. DR 66 621 så burde det være muligt at få handlet afgiften ned på samme niveau?

Se lidt billeder af min VAMPIRE på reg. sydsjælland, under "Bilerne":

http://www.dlrk-ssj.dk/?dlrktop=y&wurl=1011&kat=0&topkat=0&uid=755204785

Det bedste ville også være hvis bilen er fra før 1/6 1976 (eller er det 1/6 1977, kan snart ikke huske det mere) men i så fald skal der ikke præsenteres typegodkendelse til syn, idet den kan synes på det der hedder "lempelige vilkår" hvilket også letter andre ting i synet.

Mvh Benno
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "stikaksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.