Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Koblings problem, hjælp søges (09-03-2010 03:41:28)
John Jonasen
Hej LR Venner,

Jeg har et ofte periodisk problem med min kobling / Koblings pedal. Pedalen er begyndt på at blive i bund, med ingen frem drift til følge, det kan også ske at pedalen kun halvt kommer tilbage dog nok til at være i greb. Hvis pedal bliver i bund kan jeg dog få en tå inden under pedalen og så trække den tilbage, der skal i øvrigt kanske lidt til før end pedalen selv svipper tilbage så jeg atter kan køre.

Jeg har søgt på diverse forums vedr. dette problem, og de fleste nævner hoved koblings cylender som fejl kilde, men de nævner også ting som rester af koblings væske i fod brønd, og det har jeg ikke.
Der mangler heller ikke koblings væske,
ej heller rust i kobling-pedalens vippe/fjeder mekanisme, altså alt ser perfekt ud,
jeg har også haft det lille låg taget af, så jeg kunne se om koblings pedalen havde fat i selve stemplet til hoved koblings cylinderen (i ved den med de 2 gange 2 møtrikker) og alt ser perfekt ud.

Bilen er en LH, Defender 90, 2003, 300TDI med R380, med 70.000 på klokken.

Min egen vurdering går på, at det kan da ikke være selve koblings pladen, med så få Km., og dette fejl billed. Tilbage er der så Hoved eller Slave cylinder, samt rør forbindelsen mellem disse. Men jeg har jo ingen væske spild. Og jeg har kontrolleret alle forbindelser mellem hoved og slave, den er forøvrigt udført med bremse rør lign.
Altså ingen slanger der kunne være defekte.
Tilbage er der kun Hoved eller Slave cylinder.

Men inden jeg går ud og køber nye hoved eller slave cylindere, ville jeg da gerne høre jeres erfaringer om dette, jeg syntes også det er ret tideligt. (i de fleste tilfælled taler folk om biler der er mere end 10 år gamle og mange Km).

Hvis jeg skal skifte hoved cylinder, er det så praktisk muligt for en perlegrus mek. som mig, der er jo meget lidt plads hvor den sidder, først og fremmest på grund af bremse forstærkeren og dennes rør forbindelse, og så skærmen. Kan den tages ud uden at skulle splitte hele bilen ad, jeg vil da ikke være glad hvis også skærmen skal tages af.

Det var en lang smøre...undskyld.

Håber I kan give mig nogle tips.


Med Venlig Land Rover hilsen

John (Brazil)


Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "torpedo"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.